سامسونگ قابلیت شارژ بی‌سیم را به سری گلکسی A می‌آورد

نسل بعدی میان‌رده‌های سری گلکسی A با پشتیبانی از قابلیت شارژ بی‌سیم یک گام دیگر به پرچمدارهای سامسونگ نزدیک می‌شوند.

بر اساس گزارشی که Sammobile به نقل از رسانه‌‌های کره‌ای مطرح کرده، سامسونگ در پی مجهز کردن سری ارازن‌قیمت گلکسی A به ماژول شارژ بی‌سیم است. این شرکت تاکنون از این ماژول‌ها تنها در پرچمدارهای سری گلکسی S و نوت استفاده می‌کرد که قیمت به مراتب بالاتری دارند. نخستین سری میان‌رده‌های بهره مند از این قابلیت احتمالا گلکسی A52 و A72 خواهند بود که اواخر سال جاری به بازار خواهند آمد.

سامسونگ این قطعات را خود تولید نخواهد کرد و در عوض مذاکره با سه تامین کننده ماژول شارژ بی سیم با اسامی «Hansol Technics»، «Chemtronics» و «Amotech» را شروع کرده است. محصولات این شرکت‌ها قبلا کارایی خود را در سری گلکسی S20 ثابت کرده و ظاهرا Hansol تامین قطعات برای نخستین سری گلکسی A را بر عهده خواه گرفت. این شرکت حدود دو ماه نقش تامین کننده اصلی را ایفا خواهد کرد و پس از آن خطوط تولید دو شرکت دیگر هم به آن خواهند پیوست.

هرچند بهای این ماژول‌‌ها در حال حاضر تا حدودی بالا است اما با توجه به محبوبیت سری گلکسی و فروش میلیونی آنها تولید انبوه ماژول‌ها به کاهش نرخ نهایی منجر خواهد شد. چنین اتفاقی نه تنها به سود سامسونگ است بلکه می‌تواند شارژ بی‌سیم را به قابلیتی رایج  در دیگر میان‌رده‌ها بدل کند.

اگر این گزارش درست از آب درآید باید آنرا تلاشی دیگر از سامسونگ برای تقویت میان‌رده‌های خود در بازارهای نوظهور و پر مشتری نظیر هند تلقی کرد که از سوی رقبای چینی به ویژه شیائومی مورد تهدید قرار گرفته. یکی از مشکلات اصلی شارژهای بی‌سیم توان پایین و اتلاف انرژی در آنهاست که باید دید سامسونگ فکری برای رفع آن خواهد کرد یا خیر.

قیمت و موجودی بروز میباشد، سفارشات طبق روال ارسال خواهند شد
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.